Follow me on bloglovin

Follow on Bloglovin

søndag den 5. juni 2016

Omstrik af Silkemyk Kjole



For lidt over et år siden, strikkede jeg en kjole til Alma, som var meget sød, men ikke blev helt rigtig i faconen, da jeg fik  syet elastikken alt for slapt i. Så den har ligget ubrugt i skuffen (du kan se den på bloggen her). Jeg fik dog tanken, at jeg kunne prøve at trævle den lidt op og strikke ryggen lidt anderledes.


I opskriften er ryggen helt åben med en elastik i bunden. Jeg tænkte dog, at den nok vil blive mere brugt, hvis ryggen blev ligesom forstykket, og det er nogenlunde lykkedes. Jeg ærger mig dog over, at jeg ikke strikkede overdelen i en anden farve, så man ikke så tydeligt kunne se "skillepunktet". Den oprindelige opskrift er nemlig strikket oppefra og ned. Jeg klippede toppen af og samlede masker op og strikkede så i stedet opad (hvis det giver mening?), og det kan ses. Jeg leger lidt med tanken om at sy et bånd rundt for at dække det, men så langt er jeg ikke kommet. Måske får den også bare lov at være som den er, for Olivia elsker den, og det er vel egentlig meget godt reddet, når originalen lå ubrugt hen:-) Den oprindelige opskrift fra Paelas kan købes på norsk her.

I upcycled a knitted dress that I made for Alma over a year ago. The original version didn´t turn out that well, because the elastic in the back was too loose. I have changed the back and it works much better, and Olivia loves it:-) The original pattern is from Paelas and available in Norwegian right here





2 kommentarer:

  1. Hvor er hun sød og det er kjolen også. Elsker den lilla farve:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, kære Mette. Hun bruger den vildt meget, selvom jeg ikke lige synes, at vejret helt er til sommerkjole;-)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, så jeg kan se, at du har været forbi:-)