fredag den 17. juli 2015

Linnea - Cardigan med snoninger

Jeg har endelig fået strikket den fine cardigan med snoninger fra Rasmilla. Opskriften hedder Linnea og strikkes i Rasmillas Luksusgarn (både garn og opskrift kan købes her - hvis du køber garnet, får du opskriften med gratis). Den kan strikkes både some cardigan og som vest.

Jeg har strikket cardigan-versionen i størrelse 3-4 år på en halv pindestørrelse mindre end i opskriften, og det passer meget godt til Olivia, selvom jeg ville ønske, at jeg havde strikket ærmerne 1-2 cm længere. Men den passer hende perfekt lige nu, og hun har efterhånden rigeligt med trøjer til den kommende vinter, så det er vel egentlig fint med en overgangstrøje, som passer nu - ikke mindst her i den noget omskiftelige danske sommer. 

Da jeg lukkede ærmerne af, blev de alt for stramme, så jeg pillede dem op igen og lukkede af på en pind 5, samtidig med at jeg brugte en mere elastisk aflukning, hvor man slår om pinden en ekstra gang. Jeg fik først kendskab til denne metode via Krittewitts opskrift på Erantisvesten (min version af Erantisvesten kan du se her). Hvis du ikke kender denne elastiske aflukning, er der en god forklaring med billeder her.

Olivia har fulgt strikkearbejdet tæt og spurgt flere gange dagligt, om hendes trøje snart var færdig. Jeg nåede knap nok at klippe trådene af efter vask, før hun ville have den på:-)

This cardigan has been on my list for a long time and I finally got around to knitting it. Both the pattern and the yarn is from Rasmilla, and I am very pleased with the result. So is Olivia who has been asking me daily when I would be done with her cardigan, so right after blocking, she quickly put it on:-) The pattern (in Danish) and yarn from Rasmilla can be purchased here.

6 kommentarer:

  1. Lækker trøje og den kæreste model med den på:) Håber i nyder jeres ferie. Vi kører mod England i eftermiddag - skulle gerne ankomme der på søndag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mette. Ja, vi nyder ferien og tiden flyver. Om en uge sidder vi allerede på et fly hjem mod Nepal. Kan se fra billederne hos dig, at I også har en dejlig ferie:-)

      Slet
  2. Så lækker en bluse - virkelig skøn farve. Hvor dejligt at hun har fulgt dit arbejde og er klar til at tage den i brug, straks du er færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Karin. Ja, det er heldigt, når modtageren er ivrig efter at tage det nystrikkede i brug;-)

      Slet
  3. Jeg elsker bare lige præcis den type snoninger - de er så yndige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, Anja, det er de fineste snoninger:-)