søndag den 5. juli 2015

Hindbær-strik: Floratopp fra Paelas

For et år siden strikkede jeg den skønneste Floratopp fra Paelas til Olivia (du kan købe opskriften her), og nu har jeg endelig fået lavet een til Alma (du kan se min første version i gul her). Den er selvfølgelig strikket i en af Almas yndlingsfarver, og som en veninde sagde, så minder både farven og mønsteret om hindbær, og det er jo ikke helt tosset.

Sidste gang voldte mønsteret mig en del besvær i den del, hvor man begynder at lave raglanindtagninger til ærmer, så det var jeg mere opmærksom på denne gang...men det var stadig lidt svært og krævede en del koncentration. Jeg har endnu ikke vasket den, da jeg også denne gang har brugt Drops Babymerino, som jeg ved vokser helt vildt i vask og derfor kræver en tur i tørretumbleren, og sådan een har vi ikke her i Sydspanien. Jeg kan ikke huske, om jeg har brugt 3 eller 4 nøgler, men jeg var nær løbet tør for garn, så der var decideret "strikkespænding" efterhånden som jeg lukkede af i halskanten.

Her får I lidt action billeder af Alma i sit nye strik. Jeg har sat floratoppen sammen med de perleshorts, som jeg viste på bloggen her. Jeg tror, det kunne blive et favorit "outfit" med strømpebukser til efteråret:-)

This is probably one of the most beautiful patterns I know, and also one that requires quite a bit of concentration. The pattern is called Flora Top and is designed by Paelas (the pattern is available in Norwegian and English and you can purchase it here). Last summer I knitted one for Olivia (you can see her yellow version here). I used Drops Babymerino for the top, which is really soft and light. Here are some pictures of Alma wearing her new knitwear - including the Pearl Shorts I showed on the blog here - even though the temperature in Southern Spain hardly calls for knitted clothing;-)

14 kommentarer:

  1. Hvor er det en skøn hindbærtop :o)
    Lækkert mønster og dejlig farve. Alma ser også godt tilfreds ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Liv. Og ja, hun er vild med den:-)

      Slet
  2. Åh, hvor er det bare et lækkert sæt. Er helt vild med den top og farven er simpelthen bare lækker. Alma er en fantastisk model:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mette. Det er så skønt, når det lige passer i størrelse og yndlingsfarve:-)

      Slet
  3. Hvor er den fin og farven klæder din datter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Citronmoster. Hun har elsket pink i snart to år, men nu tror jeg faktisk vi så småt er på vej ud af den totale pink fase. Idag sagde hun ihvertfald, at hun nu også elsker blå og grøn, så det er jo dejligt, når moderen er ved at være træt af at strikke mest pink:-)

      Slet
  4. For en nydelig topp og fantastisk rosafarge! Og veldig lekker sammen med shortsen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Isa:-) ja, hun har brugt begge dele meget. Snoren i shortsene er lavet i samme garn som toppen, så det gav det et koordineret "look" ;-)

      Slet
  5. Hvor er det dog et fantastisk sæt, Ingrid!!
    Jeg har købt mønstret. Håber på at nå at strikke den i min ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Katrine:-) glæder mig til at se din version:-)

      Slet
    2. Hvilken størrelse har du strikket til Alma? jeg er nemlig i tvivl om størrelse 6-7 år bliver for stor :-)

      Slet
    3. Strikkede størrelse 3-5 år, og så målte jeg længden efterhånden som jeg strikkede:-)

      Slet
  6. Preciosa!! Aquí en España coordinamos los calcetines con el tono del jersey....por lo demás ideal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gracias. Si, me hubiera gustado coordinar los calcetines, pero no encontraba mucho seleccion...a lo mejor porque el verano no es temporada:-)