tirsdag den 2. juni 2015

Babydragt fra Drengestrik

For tiden kan jeg kun overskue de mindste strikkeprojekter, så jeg strikker barselsgaver. I denne uge har jeg strikket en lille babydragt fra bogen "Drengestrik" af Charlott Pettersen (oprindeligt udgivet på norsk med titlen "Den Store Guttestrikkeboka".

Dragten er hurtigt strikket, men det tog mig lidt tid, da jeg simpelthen ikke havde et passende garn i såkaldte drengefarver. Jeg lavede flere forsøg, som jeg måtte trævle op. Problemet var, at opskriften kræver et ret "glat" garn, da man ellers ikke kan se mønsteret. Til sidst strikkede jeg den dog alligevel færdig i noget lidt langhåret alpaca fra Drops i den smukkeste blågrønne nuance. Og nej, mønsteret træder ikke frem i det garn, men jeg syntes alligevel, at strukturen blev fin. Jeg har strikket str. 6 måneder, men på en mindre pind (pind 3), så det er nok nærmere en str. 3-6 måneder. I opskriften syes dragten sammen i skridtet, men jeg har i stedet valgt at sætte trykknapper i.

Jeg er nu i gang med samme opskrift, men i et glat merinogarn, hvor mønsteret træder så fint frem. Dragten har ikke nogen modtager, men jeg ville bare gerne strikke den op for at se forskellen:-) Den kan jeg forhåbentlig vise frem her på bloggen i næste uge:-)

These days I am mostly knitting little things. My latest project is a small baby romper from Charlott Pettersen's book in Norwegian "Den Store Guttestrikkeboka". The pattern doesn't really stand out because of the type of alpaca yarn I have used, but I still think it gives the romper a nice texture...and I love the colour. I am now working on a new one using a different yarn, just to see the difference in the pattern with different yarn types. Hopefully I can show you here on the blog soon:-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Så er det jo lige før, man savner at have en baby... Oh noooo!

    SvarSlet
    Svar
    1. Don't get me started...den tager vi over lidt strik i sommerferien, Astrid;-)

      Slet
  2. Hvor er den bare fin!! Og sikke en smuk farve. Jeg må altså få fat i den bog snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Katrine. Ja, der er faktisk nogle fine ting i bogen:-) Nu går jeg og håber på, at jeg snart kender nogen, som skal til Norge, så jeg kan få fingre i "Strikk til Mamma og Mini" og den nye Paelas bog, som kommer til august. Portoen er nemlig så dyr:-( kh Ingrid