mandag den 23. juni 2014

Lille strikket kjole fra Susie Haumann

Hvis man vil strikke en fin lille kjole, som hurtigt er af pindene, kan jeg anbefale denne, som du kan finde i Susie Haumanns strikkehæfte, "Knit for your Kid". Den strikkes fra vrangsiden, hvilket var en måde at lave et mønster, som jeg ikke havde prøvet før.

Den nederste kant rullede lidt, efter at jeg havde lukket af, men jeg fik presset den ud efter vask.  Jeg har strikket den i turkis, og jeg er ret pjattet med farven. Jeg har brugt Rasmillas yndlingsgarn og strikket med dobbelttråd. Den er nok blevet lidt kort, så denne version er nok mere en tunika/bluse end en kjole. Til aften fik jeg lige prøvet den på Olivia, og der kan man se, den blev lidt kort. Det er dog ikke til hende, men en gave til min lille niece, som kun er knap 4 måneder....så hun kan nok passe den om et halvt års tid:-)

If you would like a small easy-knit dress, I can recommend this one from Susie Haumann's book, "Knit for your Kid". Mine came out a bit short, so it will probably be more useful as a tunika or top. It is meant for my baby niece, but I let Olivia try it this evening.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusind tak, Karen Elisabeth:-) Det er vist heller ikke sidste gang, at jeg strikker det mønster:-)

      Slet
  2. Yndig kjole, yndig model! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Louise. Jeg fik først proppet bassen i kjolen lidt sent, så lyset var ikke så godt, men man må tage hvad man kan få, når hun sædvanligvis stikker af i fulde fart, hvis jeg nærmer mig med strik:-D

      Slet
  3. Den er da helt vild sød - og sikke et fint mønster!
    Jeg kan godt forstå, at du er pjattet med farven, for den er også skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anja. Jeg har heldigvis en del nøgler i denne farve, da jeg købte det til en trøje til Alma....som jo nu nægter at gå i blå, da "det jo ikke en prinsessefarve"....suk;-)

      Slet
    2. Jo jo, Askepots kjole er da blå :-D

      Slet
    3. Tro mig, jeg har prøvet det argument...det preller fuldstændig af ;-)